Domov >Imunoblog >Zanimivo > Stres in imunski sistem pri najstnikih in študentih

Stres in imunski sistem pri najstnikih in študentih

Najstniška leta prinašajo s seboj čas velikih fizičnih in čustvenih sprememb. Nenadna hormonska nihanja in hiter fizični razvoj s številnimi testi v šoli, športnimi aktivnostmi, zabavami, ponočevanjem, metuljčki v trebuhu, prepiri s starši ipd. pomenijo neprestan stres za telo, ki močno oslabi imunski sistem in poveča dovzetnost organizma za nastanek in razvoj različnih okužb. Niso pa samo najstniki pogosto izpostavljeni stresu – tu so tudi študentje in odrasli, ki so jim študij z izpiti, kolokviji in vajami oz. služba s številnimi projekti ter drugimi zahtevami med glavnimi povzročitelji stresa.

Kaj lahko torej storimo, da bi izboljšali imunski sistem, da bo odporen na vse naštete spremembe?

1. Dovolj spanja

Raziskave kažejo, da ima pomanjkanje spanja enak učinek na telo kot fizični stres. Najstniki potrebujejo od 9 do 10 ur spanja na dan. Njihov naravni spalni cikel se namreč razlikuje od tistega pri odraslih, saj raven melatonina, hormona, ki uravnava bioritem, doseže vrhunec dve uri pozneje kot pri odraslih, ki potrebujejo od 7 do 9 ur spanca na dan. To pomeni, da najstnik, ki se je prebudil ob 7. uri, čuti enako utrujenost kot odrasel človek, ki je vstal ob 5. uri.

2. Ustrezna prehrana

Ustrezna prehrana je vitalnega pomena pri ohranjanju in krepitvi imunskega sistema. Priporoča se uživanje svetlo zelene listnate zelenjave, bogate z vitamini (predvsem vitaminom C), minerali in antioksidanti. Sadje z debelo lupino, kot so npr. hruške in jabolka, so dober vir vlaknin, medtem ko so jagode izredno bogate z vitaminom C. Kot vir beljakovin, mineralov in zdravih maščob so tu oreščki in semena, bogati s cinkom, ki ga imunski sistem nujno potrebuje. Polnozrnati proizvodi, kot so rjave testenine, rjavi riž, polnozrnati kruh ipd., vsebujejo ogljikove hidrate, ki so odličen in dolgotrajen vir energije. Priporoča se tudi uživanje rib, ker so odličen vir beljakovin in zdravih maščob.

Naj bo vsako nenapovedano spraševanje v šoli ali pa naporen trening košarke samo še en neškodljiv kamenček v pestrem mozaiku vsakdana.

3. Redna telesna dejavnost

30 minut redne telesne dejavnosti na dan je poglavitnega pomena pri krepitvi imunskega sistema. Fizična aktivnost namreč izboljšuje prekrvitev telesa in s tem potovanje obrambnih celic imunskega sistema po telesu.

4. Sproščanje

Sproščanje enkrat na dan v obliki meditacije, joge in dihalnih vaj je blagodejno in pomirjujoče vpliva na živčevje ter zmanjšuje ravni stresa in imunski odziv nanj. Nekateri strokovnjaki priporočajo tudi redno obiskovanje savne, ki pomaga pri odpravljanju stresa, niža krvni tlak, pomlajuje in čisti kožo ter blagodejno vpliva na celoten organizem.

Otroci, najstniki, študentje, odrasli, starostniki – stres je ena izmed nadlog sodobnega časa, ki se mu enostavno ne da izogniti. Na nas preži tudi takrat, ko najmanj pričakujemo. Zato je dobro, da poskusimo upoštevati zgoraj navedene predloge, ki močno povečujejo odpornost našega imunskega sistema pred vsemi tegobami, ki prežijo na nas z vseh strani. Naj bo vsako nenapovedano spraševanje v šoli ali pa naporen trening košarke samo še en neškodljiv kamenček v pestrem mozaiku vsakdana.

Imunoglukan P4H® ne smejo jemati bolniki s presajenimi organi. Bolniki, ki prejemajo imunosupresivno zdravljenje, lahko jemljejo Imunoglukan P4H® le po posvetu z zdravnikom. Priporočene dnevne količine oziroma odmerka se ne sme prekoračiti.

Prehransko dopolnilo ni nadomestilo za uravnoteženo in raznovrstno prehrano.