Jasmina Delalut, mag. inž. kem. inž.
Domov >Imunoblog >Zanimivo > Športne aktivnosti in odpornost

Športne aktivnosti in odpornost

Kako šport vpliva na telesno odpornost?

Redna, zmerna športna vadba je potrebna za vzdrževanje zdravja, kondicije in lahko prepreči razvoj resnih bolezni in težav, saj pozitivno vpliva na imunski sistem ter s tem na telo in njegovo delovanje.

 

 

Kaj je imunski sistem in zakaj nam pade odpornost?

Imunski sistem je obrambni sistem našega organizma, ki nas varuje pred škodljivimi vplivi zunanjih in notranjih dejavnikov. Imunski odgovor telesa na določen dejavnik sproži zapleteno in med seboj usklajeno delovanje imunskih celic.

Kadar imunski sistem ne deluje dobro, rečemo da nam pade odpornost. Takrat je športnik bolj dovzeten za različne okužbe. Za ohranjanje naravne obrambe telesa pred okužbami je zelo pomembna uravnotežena prehrana, ki zagotovi dnevne potrebe po energiji. Potreben je zadosten vnos ogljikovih hidratov in beljakovin ob pravem času, zadosten vnos vitaminov in mineralov ter tekočine. Pri športniku, ki uživa mešano, pestro prehrano ter upošteva osnovna načela športne prehrane in pitja, je tveganje za okužbe manjše. Pri športniku, ki uživa prehrano, revno s sadjem in zelenjavo, se lahko okužbe pojavijo prej in pogosteje.

Odpornost pozimi

V zimskem času so pogostejše razne viroze in prehladi. Vendar virusne bolezni niso posledica vremenskih sprememb in mrzlega zraka. Čeprav se s padcem temperatur naenkrat začnejo pojavljati številni virusi, pa le teh ne gre enačiti z vremenom. »Na padec imunske odpornosti močneje od okolja vpliva življenjski slog. Jesenski val prehladov, ki mu za petami sledi gripa, je posledica sobivanja v zaprtih prostorih in idealnih možnosti za širjenje okužb. In ne ohladitve zraka. Če bi okolje vplivalo neposredno na odpornost, bi denimo Eskimi, ki živijo v ekstremnih razmerah, bili neprimerno bolehnejši od drugih Zemljanov. V resnici je ravno obratno,« pojasnjuje Nena Kopčavar Guček, dr. med.

Podpora imunskemu sistemu

Športniki lahko prehrano dopolnijo s prehranskimi dopolnili, kot je npr. Imunoglukan P4H® z vitaminom C in cinkom, ki uravnava delovanje imunskega sistema in aktivira naravno telesno obrambo.


Prehranska dopolnila je pametno kupovati v lekarni, kjer je na voljo strokovni nasvet farmacevta.

Viroza, prehlad in bolečine v grlu

Če nam odpornost pade, lahko torej podležemo okužbi z virusom. Viroza ali prehlad se začne z vnetjem grla, nadaljuje z nosnim izcedkom, ki se mu običajno pridruži še kašelj. Obstaja več kot 200 virusov, ki povzročijo prehlad, mrzel zrak zunaj ali suh zrak v zaprtih prostorih pa lahko še dodatno izsušita sluznico in pospešita vnetje. Antibiotik pri virusnih boleznih ni rešitev! Boleče grlo običajno spremljajo hripavost, oslabljen glas, praskanje, skelenje in težko požiranje.

Ali športnik v času prehlada ne sme trenirati?

Če gre za blažje težave, lahko športnik kljub nizkim temperaturam trenira tudi zunaj. Športna aktivnost bo spodbudila delovanje imunskega sistema. Priporočljivo je, da športnik zavaruje usta in grlo pred vstopom mrzlega zraka z zaščitno masko in da je oblečen aktivnosti primerno.

Imunoglukan P4H® ne smejo jemati bolniki s presajenimi organi. Bolniki, ki prejemajo imunosupresivno zdravljenje, lahko jemljejo Imunoglukan P4H® le po posvetu z zdravnikom. Priporočene dnevne količine oziroma odmerka se ne sme prekoračiti.

Prehransko dopolnilo ni nadomestilo za uravnoteženo in raznovrstno prehrano.