• Topli obkladki za vrat

    V boju proti bakterijam in virusom boste svojemu imunskemu sistemu pomagali s toplimi obkladki okoli vratu. Ovijte vrat z mokro bombažno krpo in ga pokrijte z brisačo. Toplejši kot je obkladek, bolje je. Samo v akutni fazi morate vzeti hladno brisačo.

    Z ovitim vratom počivajte nekaj časa pod odejo. Potem se temeljito osušite in ostanite na toplem. Poleg toplote, ki vas bo pomirjala, lahko na brisačo kanete nekaj kapljic sivkinega olja, ki pomaga omiliti željo po kašlju. Še posebej otroke lahko to pomaga zazibati v miren spanec.

  • Pitje zadostnih količin vode

    Naše telo za normalno delovanje potrebuje vsaj 1,5 l vode na dan, poleti pa še več. Pomembno je, da skrbimo za redno pitje vode in nesladkanih pijač in tako omogočimo telesu, da normalno deluje. Tako preprečimo utrujenost, izčrpanost in glavobol, ki so značilni simptomi dehidracije. 

  • Bodite aktivni

    Redna vadba drži vaš imunski sistem pokonci. Ni treba, da je to tekmovalni šport. Od 30 do 60 minut zmerne vadbe na dan je dovolj, ne glede na to, ali je to tek, kolesarjenje, plavanje ali hitra hoja.

     

  • Pravilno delujoč imunski sistem?

    Če je imunski sistem uravnan, obrani telo pred virusi. Kadar pa je oslabljen in število mikrobov zelo veliko, vsiljivci lažje prodrejo skozi sluznico nosu ali grla v telo.

    Kako dober ali slab obrambni sistem proti bakterijam imamo, je odvisno od različnih dejavnikov: na primer telesnega in duševnega stanja. Na oba vplivajo način življenja, prehrana in stres.

  • Prehlad in šport

    Če nos malo žgečka, morda po rahli podhladitvi, pri preprečitvi prehlada lahko pomaga šport. Vsekakor pa zmanjšajte delovne obremenitve in počivajte, ko ste že prehlajeni.

  • Stres

    Izogibajte se stresu. Čeprav je to lažje reči kot storiti, bodite pozorni na notranje ravnovesje. Prekomerni napori in intenzivna čustvena doživetja nas delajo bolj dovzetne za prehladna obolenja.

  • Zdrav življenjski stil

    Živeti zdravo in jesti dobro – to sta temelja za pravilno delujoč imunski sistem. Redno telovadite na svežem zraku, dovolj spite, poskusite se notranje oddaljiti od stresa. Vzdržite se kajenja in prekomernega uživanja alkoholnih pijač. Jejte uravnoteženo in zaužijte dovolj vitaminov in mineralov.

  • Odmor od vsakdana

    Včasih je dovolj, da za kakšen dan spremenimo okolje, se odpravimo v hribe, na morje ali drugo najljubšo destinacijo. Odmislimo skrbi, se naužijemo svežega zraka in si napolnimo baterije. Tako si naš duh in telo opomoreta in smo pripravljeni na nove izzive. 

  • Spanje

    Med spanjem si telo opomore, popravila pa so v polnem zagonu. Dovolj spanja je torej ključnega pomena za vaše zdravje. Vaša spalnica naj ne bo toplejša od 18 stopinj in naj bo dobro prezračena.

     

  • Svež zrak tudi pozimi

    Premikanje po čim bolj svežem zraku krepi pljuča. Menjavanje med toplim (notranjim) in hladnim (zunanjim) zrakom pospešuje krvni obtok in s tem obrambno funkcijo telesa. Če bo vaš vsakdan vsaj malo tudi športno obarvan, boste postali bolj uravnoteženi in zadovoljni s seboj. Tudi to posredno krepi imunski sistem.

  • Ustrezno ravnajte s klimatsko napravo

    V poletnih mesecih si vsi želimo prijetno ohlajene bivalne prostore. Bodite previdni pri nastavljanju želene temperature, saj je prihod iz vročih zunanjih temperatur v pretirano ohlajeno stanovanje za telo velik šok. Če se ne zmore prilagoditi, so na udaru predvsem naša dihala in pogosto zbolimo za raznimi prehladi.